PAGE UNDER CONSTRUCTION
Twizzit! - een snelle start
Twizzit wordt het digitale ontmoetingsplatform voor al onze administratieve aangesloten leden, de spelers en hun ouders. Hierbij zal je op de hoogte gehouden worden van de komende wedstrijden, trainingen, events, communicatie ontvangen vanuit het bestuur, en zo veel meer.
Niet enkel zullen wij jullie van hieruit informeren, maar jullie zullen zelf ook de app gebruiken om met ons te communiceren, met jullie ploegverantwoordelijke of coach, én met ouders en spelers onder elkaar (chatfunctie).
Twizzit vervangt dus de meeste e-mails, doodles en whatsapp-groepen! Via de app ben je steeds up-to-date op de hoogte en informeer je ons.
Wat heb ik nodig?
Een webbrowser (Chrome, Firefox, Edge, …) en/of de Twizzit app. Via een webbrowser surf je naar https://app.twizzit.com. Voor de app ga je naar de App Store (iPhone) of Google Play Store (Android). Zoeken op “Twizzit”. Wat je het beste gebruikt – app of browser – hangt van je eigen voorkeuren af. Je kan ook de webversie en de app naast elkaar gebruiken. It’s your choise!
De app downloaden en/of inloggen via website
Al onze aangesloten clubleden ontvangen een uitnodiging via e-mail, met instructies om een Twizzit-account aan te maken (dat zijn in eerste instantie de spelers, ploegafgevaardigden, trainers, en de bestuursleden). Ouders die niet aangesloten zijn bij de voetbalbond gebruiken de account(s) van hun kind(eren) of kunnen later ervoor kiezen om een eigen account aan te maken.
Heb je geen Twizzit-uitnodiging ontvangen?
Vind je je Twizzit-uitnodiging niet terug (kijk zeker ook eens in de spamfolder van uw mailbox!!), dan hebben we mogelijk een niet langer gebruikt email adres gebruikt bij het aanmaken van je gebruikersaccount.
U kan echter uzelf gaan zoeken obv naam.
Hiervoor ga je als volgt te werk: ga naar https://twizzit.com/ en klik op de Login-knop (rechtsboven).
Klik op “Forgot username or password”.
Klik op “Let’s find your organization” en vul BHS in. Selecteer BHS United en klik vervolgens op ‘verdergaan’.
Zoek jezelf via je e-mailadres, voornaam en/of familienaam.
Vind je jezelf terug, klik dan vervolgens op uw naam of dat van uw kind(eren).
Je ontvangt kort nadien een e-mail met instructies. Deze e-mail wordt verzonden naar het primaire e-mailadres zoals het in onze ledendatabase is opgenomen.
Vind je jezelf niet terug contacteer ons via jeugd@bhsunited.be
Vervolgens kan je vanuit de ontvangen mail op Login Op Twizzit klikken en kan je uw gebruikersnaam + paswoord kiezen (wat u later gaat nodig hebben voor het inloggen) .
Wist u wel nog uw login naam maar niet meer uw paswoord, dan loopt het proces gelijkaardig, waarbij je dadelijk de email krijgt met de link om aan te loggen op Twizzit en je gebruikersnaam en/of passwoord aan te passen.
Over jouw profiel
Elke Twizzit gebruiker kan zijn eigen profiel en voorkeuren beheren. Onderstaande topics geven een overzicht van veel gestelde vragen bij het aanpassen van een gebruikersprofiel.
Profiel gegevens bekijken/bewerken
Eens ingelogd vind je jouw gebruikersgegevens terug via het linker menu. Klik onderaan op “contact details”, dit opent jouw profiel.
Afhankelijk van de toegangsrechten die de club jou heeft verschaft, kan je bepaalde informatie van je profiel aanpassen. Dit doe je door op de gegevens te klikken aan de rechterkant van het scherm. Klik op het "groene vinkje" om de aanpassingen op te slaan.
Pas gerust je persoonlijke gegevens aan mochten deze niet meer up-to-date zijn.
Deze gegevens zijn enkel zichtbaar voor jou en BHS United en zullen conform GDPR gebruikt worden. Belangrijk dat deze up-to-date zijn zodat we steeds beschikken over de correcte informatie.
Een nieuwe profielfoto opladen
Volg onderstaande stappen om een nieuwe profielfoto op te laden:
Bij het menu “Contact details” kan je op het potloodicoontje op de foto klikken om deze te wijzigen. Zo ben je snel herkenbaar binnen de club.
Klik de "selecteer een bestand" knop en selecteer de afbeelding die je wenst toe te voegen (ondersteunde formaten: .jpeg, .png, .gif)
Selecteer het deel van de afbeelding die je wenst te gebruiken als profielfoto. Dit doe je door het kader te verslepen en te schalen.
Klik op "opslaan" om de gegevens op te slaan
Jouw account en persoonlijke voorkeuren instellen
Pas ook je “persoonlijke voorkeuren” aan. Je kiest zelf welke notificaties en berichten je wilt ontvangen en hoe, via e-mail en/of in de app via “instellingen en voorkeuren”.
Ik ontvang ook meldingen van mijn partner?
Indien jullie met meerdere gezinsleden actief zijn binnen de club dan kunnen we jullie accounts linken aan een “familie”. Je kan zo automatisch makkelijk van het ene profiel naar het andere switchen (links bovenaan op de site of in de app, zie screenshot hieronder.)
Standaard ontvang je, naast de meldingen voor jezelf, ook meldingen voor je partner (of je kinderen). Je kan dit afzetten bij “Persoonlijke voorkeuren”, helemaal bovenaan: Meldingen van gelinkte gebruikers -> Stuur me de meldingen voor mijn gelinkte contacten
Tabblad Planning: wedstrijd en trainingen: alles op één plaats!
Je kan heel makkelijk de aankomende activiteiten van de club bekijken in Twizzit.
Via de webversie ga je naar Mijn Twizzit > planning.
In de app klik je op het voetbal-icoontje (onderaan).
Je persoonlijke agenda bevat zowel:
- activiteiten van uw eigen ploeg of uw werkgroep (enkel zichtbaar als je tot die groep behoort)
- activiteiten toegankelijk voor alle BHS United leden
- de publieke evenementen.
Voeg bij planning jouw ploeg als ‘favoriet’ toe als je niets van deze ploeg wilt missen.
Je kunt ook steeds andere ‘favorieten’ (ploegen en/of personen) toevoegen waarvan je de activiteiten wil volgen.
Sommige groepen zijn privé (bestuursgroepen, sportieve cel, ed…)
Hoe?
je doet dit heel gemakkelijk door op ‘favoriet toevoegen’ te klikken nadat je de gewenste groep opgezocht hebt binnen de lijst van BHS groepen.
Zoek op & Klik daarna op het sterretje langs de naam de groep die je als favoriet wil instellen.
Deze zal nadien apart beschikbaar zijn in het agenda overzicht.
Beheren beschikbaarheden trainingen & wedstrijden + doorgeven informatie wedstrijdselecties
Spelers/ouders kunnen de beschikbaarhei van de speler bij de trainingen en wedstrijden vooraf doorgeven dmv het aanpassen van het beschikbaarheidstype gekoppeld aan de activiteit.
Dit helpt de trainer bij de voorbereiding van de trainingen en het kunnen maken van de wedstrijdselecties.
Het gebruik van de beschikbaarheidtypes verschilt tussen trainingen en wedstrijden.
Volgende procedure zal bij onze verschillende ploegen toegepast worden:
Beschikbare aanwezigheidstypes | Bij trainingen | Bij wedstrijden |
Niet beslist | default waarde Trainer weet dat ouder/speler mogelijke beschikbaarheid vd speler nog niet heeft doorgegeven |
default waarde Trainer weet dat ouder/speler de mogelijke beschikbaarheid vd speler nog niet heeft doorgegeven |
Aanwezig |
Ouder/Speler bevestigt dat speler aanwezig ZAL zijn voor training |
Ouder/Speler bevestigt dat speler aanwezig KAN zijn voor de wedstrijd. |
Afwezig |
Ouder/Speler bevestigt dat speler niet aanwezig ZAL zijn voor training |
Ouder/Speler bevestigt dat speler niet aanwezig KAN zijn voor de wedstrijd. |
Geselecteerd |
Niet van toepassing voor trainingen |
Trainer heeft speler effectief geselecteerd voor de gekoppelde wedstrijd |
Niet geselecteerd |
Niet van toepassing voor trainingen |
Trainer heeft speler niet geselecteerd voor de gekoppelde wedstrijd |
Door bij trainingen de status ifv de beschikbaarheid aan te passen, weet de trainer op voorhand hoeveel spelers hij effectief kan verwachten op de training.
Bij wedstrijden zit er een dubbel gebruik achter de aanwezigheidstypes:
- enerzijds vervanging van 'doodle' functionaliteit waarbij de mogelijke beschikbaarheid voor de wedstrijd wordt aangegeven. Dit betreft dus belangrijke informatie van speler/ouder naar trainer(s) toe.
- anderzijds communicatie van de effectieve wedstrijdselectie door de trainer naar de spelers/ouders toe.
Chat en e-mail
Vanuit BHS United gaan occasioneel nieuwsbrieven verzonden worden via e-mail. Doorgaans behandelen deze berichten algemene info voor alle leden, onze sponsors en onze supporters.
In de verschillende ploegen en groepen ( bv. U8, U10 A, ploegafgevaardigden, coaches …) is het de bedoeling de “chat”-functie te gebruiken. Deze functie is beschikbaar via de app en uw browser. Je kan de meldingen echter ook via e-mail laten binnenkomen: misschien niet altijd even handig, maar mogelijk een oplossing voor mensen zonder smartphone. Standaard staat “meldingen via e-mail” aan. Via instellingen kan u dit aanpassen.
Let wel: je bent zelf verantwoordelijk voor het ontvangen van communicatie. Als je bv. e-mail uitschakelt, gaan we er van uit dat je de app gebruikt. Zoniet mis je alle berichten.
Hoe stuur ik een nieuw bericht?
Ga naar Mijn Twizzit -> Chat
1. Klik op de knop “Gesprek toevoegen” of op de groene “+” rechts onderaan (mobiel)
2. Selecteer de ontvangende personen of groepen. Belangrijk: als je een ‘groep’ selecteert, vergeet dan niet op “selecteer alle x contacts” te klikken. Zoniet wordt er niets verstuurd.
Klik “start gesprek“
Selecteer je meer dan één ontvanger, dan kan je het volgende ook instellen:
• Onderwerp: een tekstuele beschrijving van het gesprek
Hoe zie ik aan welke groep(en) ik ben verbonden?
Communicatie binnen de verschillende ploegen gebeurt via de Chat-functie.
Als speler, ploegafgevaardigde, coach,… ben je enkel lid van de één (of meerdere) groep(en), zoniet zul je de berichten van of voor je groep(en) niet ontvangen.
- Login op Twizzit via web https://app.twizzit.com/ of via de app.
• Ga naar Mijn Twizzit -> Planning – selecteer Groepen
Denk je toegevoegd te moeten worden aan een ploeg of cel waar je nog geen lid van bent, neem dan contact op met de Twizzit BHS support cel (Bart Van Eyken, Jelle Demarsin, Tineke Devries)